1. Allmänt om tjänsten
HPY-Food AB ("Happy Food") har som mål att leverera goda, näringsriktiga, varierade och miljövänliga färdiglagade maträtter och kompletta matlådor. Kunden står själv för inköp och tillagning av matkassens kolhydratskälla, t.ex. potatis, ris, matvete eller bulgur när man beställer matkassen.
Tjänsten är en prenumerationstjänst för färdiglagad mat utan bindningstid ("Matkassen"). Dessa avtalsvillkor ("Avtalsvillkoren") gäller för beställning av Matkassen.
Matkassen omfattar för närvarande olika maträtter och kompletta matlådor. Vill Kunden avboka en enskild leverans, pausa prenumerationen eller avsluta prenumerationen, ska detta ske senast sju (7) dagar före planerad leverans enligt punkt 7 nedan.
Den som har fyllt 18 år och har rätt att ingå avtal kan bli kund ("Kund") hos Happy Food genom att registrera sig på www.happyfood.se ("Hemsidan"). Vid registreringen intygar Kunden att villkoren för registrering är uppfyllda samt att Kunden accepterar Avtalsvillkoren och personuppgiftsbehandling enligt dessa villkor.
Vid registreringen väljer Kunden vilken Matkasse eller övriga produkter som önskas. Kunden åtar sig därmed att ta emot och betala för löpande leveranser av Matkassen enligt vald frekvens. Mer information finns på Hemsidan.
2. Matkassens innehåll
Happy Food strävar efter att erbjuda miljövänliga maträtter med ett smakrikt, varierande och näringsrikt innehåll.
Happy Food levererar inte Matkassar som är anpassade efter särskilda behov, till exempel allergier eller livsmedelsöverkänslighet. Kunden ansvarar själv för att kontrollera innehållet på ingrediensförteckningen och se till att det överensstämmer med Kundens behov.Leverans
3.1 Leveranssätt
Leverans sker till den adress som Kunden angivit vid registreringen eller genom hämtning från Happy Foods produktionskök eller upphämtningsställe. Adress och öppettider finns på Hemsidan.
Matkassen levereras i en obruten kylkedja via Gordon delivery.
3.2 Tid för leverans
Leveranstider framgår på Hemsidan. Leveranstiden kan variera beroende på område.
Vid oförutsedda händelser eller besvärliga väderförhållanden kan leveransen försenas. Exempel på oförutsedda händelser är trafikstörningar, haveri, sjukdom eller liknande omständigheter.
3.3 Om leverans inte kan mottages
Om kunden inte är hemma vid leveransen skickar transportören ett sms till det angivna mobilnumret och ställer matkassen kvar på anvisad plats.
4. Betalningsvillkor
Betalning sker via kontokortsdebitering på leveransdagen. Kunden måste registrera ett kontokort på Hemsidan.
5. Reklamationer
Reklamationer ska anmälas snarast, dock senast inom sju (7) dagar efter leverans. Reklamation sker via mejl till kundtjänst. Godkänd reklamation ersätts genom avdrag på nästa debitering.
6. Kundens personuppgifter
Happy Food hanterar personuppgifter för att fullgöra leveranser och kommunicera med Kunden. Kunden godkänner att kommunikation sker via telefon, mejl eller sms tills Kunden avsäger sig detta.
Happy Food delar endast personuppgifter med tredje part som behövs för att fullgöra leveransen (t.ex. transportföretag). Kortuppgifter sparas inte på Happy Foods servrar.
Kunden ansvarar för att uppgifterna är korrekta och aktuella.
7. Ändring eller avslut av Matkassen och avtalet
Avbokning, paus eller uppsägning ska ske senast sju (7) dagar före planerad leverans. Vid senare avbokning debiteras Kunden.
Happy Food kan ändra Avtalsvillkoren, pris eller innehåll i Matkassen, dock högst en gång per kvartal. Kunden meddelas minst fjorton (14) dagar i förväg via mejl.
Happy Food kan avsluta en prenumeration med åtta (8) dagars förvarning via mejl.